lördag 17 oktober 2009

Handledare eller arbetsgivare

Under samma besök i Uppsala igår ringer en trevlig kvinna från arbetsförmedlingen och utifrån min hemsida, mitt företag, min kompetens, mina intressen, kommer med en förfrågan om jag kan ta emot en praktikant dvs en person som skall arbetsträna halvtid några månader. Många tankar far igenom mitt huvud, ansvar, meningsfull sysselsättning, fixa arbetsuppgifter, tillverka säljbara produkter. Nu visar det sig att de står för hans lön och jag har i princip gratis arbetskraft. Ett stort förtroende han skall minna tiden hos mig som meningsfull och jag kan få hjälp att tillverka eller förverkliga saker eller ideer jag inte klarar ensam. En stor dröm är ju att inreda och isolera ladan ca 400kvm till en kombinerad snickeri och renoveringsverkstad för ex veteranbilar,möbler,husbilar you name it. Ok nu träffas vi tre på tisdag em så får man se vart detta leder och utvecklas.

Inga kommentarer: