torsdag 3 december 2009

Kundbemötande

Härligt att se hur kunder kan bemötas.
Såg på Ullared programmet på TV och en man som köpt en produkt som väl inne i husvagnen fullkomligt exploderade dvs föll sönder i så många delar att det tog timmar att städa husvagnen. Vad gör han, jo kontaktar kundtjänst på GK:s och kräver 500:- i kompensation för allt besvär. Vad händer jo han får 600:- för att företaget vill att kunden skall vara nöjd.
Ett helt annat bemötande fick vi av ICA Alunda då vi midsommardagen skulle grilla kött inköpt dagen före. När förpackningen öppnades så kom en doft av bajs ur påsen varpå kocken dömde ut köttet. 8 personer fick hålla tillgodo med grillad varmkorv och rödvin.
Eftersom ICA var stängt denna dag åkte vi ner nästa dag med köttet och ville ha nytt samt kompensation för en misslyckad middag. Personalen vägrade utan lovade att efter kontakt med chefen återkomma. Chefen tillbakavisade våra krav på kompensation och endast återbetalning av köttpriset. En missnjöjd kund fick de plus att vi berättat för alla vi känner (många är det) om detta kundbemötande. En nöjd kund berättar ju bara för några få medan en missnöjd för minst 10 st. Vi var ju redan 8 på middagen så det gånger 10 blir många.
Har sedan den dagen inte handlat något alls i denna butik.

Inga kommentarer: