tisdag 18 oktober 2011

Ingen operation!

Har sedan i förra hösten haft problem med min högra höft. Fick den röntgad i mars och konstaterades att det var artros dock inte så svår att operation behövs just då.
Efter att smärtorna bara blev värre med tiden besökte jag min husläkare som skrev en remiss till ortopeden samt recept på smärtstillande och anti inflamatoriska piller.
Döm om min förvåning då de senare pillren nästan totalt eliminerade smärtorna.
Nu den 17 oktober (kvarnarna mal ju långsamt inom sjukvården) blev jag kallad till Enköpings lasarett. Mycket trevlig och saklig läkare och vi kom tillsammans överens om att avvakta med operation så länge pillren fungerar. Alla operationer medför ju alltid en viss risk så man skall ju inte lägga sig på operationsbordet innan det är helt nödvändigt.
Har också provat vara utan pillren och nu på tredje dagen med måttliga smärtor kan nog detta bli riktigt bra.
Nu skulle man kunna boka en resa till varmare trakter igen då man inte kommer att hoppa på kryckor i vinter.
Härligt! Gäller att spara och spara igen nu till semesterkassan.

Inga kommentarer: