Kör nog på min blogg Bysnickarn ett tag till med lite nya rubriker för er som sett min "gamla". Nu när jag levt sedan 1946 inser jag vilka enorma mina erfarenheter och framför allt vilka insikter jag fått under åren. Mycket kommer att ventileras i detta forum :-) Många projekt har jag alltid på gång:-) Uppskattar ärliga positiva kommentarer.
måndag 20 augusti 2012
Operatör TRE igen!
Mailkontakten fortsätter.
Hej igen!
Ja nu igår ringde äntligen en tekniker upp mig och vi hade ett ganska långt samtal. Bra mottagning då för jag befann mig på Gränby center.
Saken är den att han höll med om att vi inte har tillräcklig mottagning här ute i Klev Alunda. Erbjudandet var att ge mig 50% rabatt på min fasta kostnad i 6 månader...summa 297kr. Alternativt en slutfaktura på min bindnindstid ca 900kr. Bindningstiden går ut 27 maj 21013.
Vad väljer man då jo jag tog det första alternativet och kommer i vecka att skaffa en annan mobil samt en annan operatör som har bra täckning Telia eller Comwiq, samt lägger Tre-mobilen på hyllan tills bindningstiden gått ut. Kommer att kosta mig ca 600kr men den "smällen" tar jag för att slippa irritationen över att vara tvungen att stå ute i regn och rusk för att kunna ringa och bli nådd.
Det tråkiga är i alla fall att det verkar som Tre behandla folk olika men på vilka grunder vet jag inte. Jag pensionär lågstatus.?!
Som jag tidigare berättat så hade min bror högt uppsatt banktjänsteman på xxxxxxsbanken samma problem då han bodde i Österbybruk för drygt ett år sedan.
Där konstaterade ni att det inte heller var acceptabelt att inte kunna ha mottagning inomhus och han fick erbjudandet att betala in 250kr så skulle ni låsa upp mobilen och avsluta abonnemanget samt han fick behålla telefonen. Han kunde då skaffa Telia kontantkort och allt fungerade klockrent.
Berättade detta för teknikern som blev lite osäker och tyckte jag skulle skaffa fram lite dokumentation på detta.?!
Min bror heter Roland xxxxxxxxx Österbybruk men personnummer vet jag inte om jag vill lämna ut så här över nätet.
Ni är säkert medveten om att missnöjda kunder alltid berättar sina erfarenheter till alla han möter medan nöjda kunder oftast sitter och bara njuter. Få får reda på det.
Kjell
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar