onsdag 21 februari 2018

Dagen började med att vara lite "taxi" skjutsa Min älskade hustru Eva till ålderdomshemmet....ja bara för att hon o sina kompisar får avnjuta ett handbad i varm vax. Låter säkert knasigt men hälsosamt för kroppen.
Sedan ner till Folktandvården för min påbörjade rotfyllning "spökade lite"
Snacka om service ringer kl 9 på  morgonen får tid 13,30 o de fixar sedan problemet på 10 minuter. Yes Alunda folktandvård står högt i min aktning plus deras positiva bemötandet och relativt bra priser.
Nästa skjuts för Eva till hennes tandläkare. Eva har problem med sitt knä därav problem att köra själv. Alunda 30 minuter satt man i kylan i bilen pga slöhet....:-) att göra annat än att surfa på mobilen.
Nästa skjuts till Alunda igen Evas skjuts till ett annat möte.
Hem sedan o återuppta släktforskningen som jag efter 2 terminer "tänt till" mycket för att det uppdagats att min morfar  född 1891 tydligen "satt på" en piga och resultat blev ett barn fast han redan hade en familj.  Mycket spännande att reda ut för vi har nog lite okända kusiner... Ingen av mina anhöriga har nämnt nått. Totalt mörker...detta sporrar att belysa detta så alla som saknar släktingar får möjlighet att få träffas/mötas. Vi har länge snackat om att fixa en kusinträff och detta kan ju bli en bra anledning/start.
Börjar gilla detta Ha det bra alla mina vänner/o bekanta.
Kramar

Inga kommentarer: