onsdag 15 maj 2019

Lördagen förändrade livet tillfälligt hoppas jag

Efter att sått rödbetor, morötter o satt gul o röd lök gick vandrigen tillbaka till gårdsplanen. PANG så ligger jag därutslagen på backen.....VAD hände jo en sten som sticker upp ur vägen i infarten (har funnits där sedan vi flyttade in hit) blir mitt fall. Snubblar o faller handlöst o kan först inte stiga upp men sfter tag kan jag ta mig till huset. Berättar detta för Tobbe vår son som rynkar på pannan.

Morgonen efter vaknar jag av ett oväsen utan dess like. Efter frukost stapplade jag mig ut föratt kolla läget. Vad har hänt jo Tobbe hade med spade vinkelslip slägga spett o korp lyckets gräva upp runt stenen sågat spräckt  och förflyttat de 4 stendelarna 

samt fyllt igen gropen. IMPONERADE O KÄRLEKSFULLT TACK TOBBE

Läkarbesök i Östebybruk idag, röntgen i Östhammar imorgon torsdag Fortsättning följer






Inga kommentarer: